صفحه اصلی > کاشت مو : کاشت مو به روش FUT | مزایا + هزینه

کاشت مو به روش FUT | مزایا + هزینه

کاشت مو به روش fit
4
(156)
4
(156)

کاشت مو به روش FUT | مزایا + هزینه

ریزش مو یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که امروزه افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. البته باید بدانید که ریزش موها تا حدی طبیعی است و هیچ مشکلی در ظاهر شما ایجاد نمی‌کند. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که ریزش موی شما بیش ‌از این مقدار باشد یا به‌طورکلی ریزش موها به‌حدی باشد که در ظاهر شما تاثیر بگذارد و برگشت‌پذیر نباشد. 

این مشکل می‌تواند اعتماد به ‌نفس افراد را تحت تاثیر قرار داده و روی روابط اجتماعی آن‌ها تأثیر بگذارد. برای رفع این مشکل می‌توان از جراحی کاشت مو استفاده کرد که دارای روش‌های مختلفی است. ما در این مقاله به معرفی کامل جراحی کاشت مو به روش FUT می‌پردازیم. برای اطلاع از مزایا و معایب و مراحل کاشت مو با این روش تا پایان همراه ما باشید.

آیا کاشت مو یک راه‌حل دائمی است؟

در روش جراحی پیوند مو، فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو برداشته می‌شوند و به ناحیه گیرنده پیوند داده می‌شوند. منظور از ناحیه اهدایی یا بانک مو، قسمت‌های پشت و کناره‌های سر است که تراکم این قسمت‌ها نسبتاً خوب بوده و این نواحی نسبت‌ به ریزش موها و تغییرات هورمونی مقاوم‌تر هستند. 

منظور از ناحیه‌های اهدایی هم ناحیه کم مو یا خالی از مو است که برای بسیاری از افراد در قسمت جلویی سر است. نکته مهمی که در خصوص این روش پیوند مو وجود دارد این است که افراد باید حتما دارای بانک موی مناسبی باشند تا یک نتیجه طبیعی و ایده‌آل دریافت کنند.

تمام افرادی که موهای نازک‌ شده دارند یا دچار ریزش مو شده‌ و واجد شرایط انجام جراحی کاشت مو هستند، می‌توانند از مزایای دائمی این روش مانند بالا رفتن اعتماد به‌ نفس و بهبود زیبایی ظاهری بهره‌مند شوند. این جراحی با کمترین میزان تهاجم انجام می‌شود و نیازی به نگرانی نیست. 

معمولاً ۳ تا ۴ هفته بعد از پیوند مو، موهای کاشته ‌شده می‌ریزند. اما بعد از حدود ۳ تا ۴ ماه، این موها مجدد رشد می‌کنند و نتایج آن‌ها ۹ ماه تا یک‌ سال بعد از جراحی به‌خوبی قابل‌ مشاهده است.

جهت مشاوره رایگان در خدمتتون هستیم

کاشت مو به روش FUT

در روش کاشت مو به روش FUT، یک نوار مو از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شود. ریزش موی این نوار باید کم و رشد موهای این ناحیه هم زیاد باشد. پس ‌از برداشتن فولیکول‌های مو، ناحیه موردنظر را بخیه می‌زنند و یک اسکار خطی روی پوست سر به جا می‌ماند. 

نوار حاوی فولیکول مو، به گرفت‌های متشکل از ۱ یا ۲ فولیکول تقسیم شده ‌است. هر واحد فولیکولی حاوی اعصاب، غدد سپاسه، ماهیچه‌های کوچک و تعدادی موهای خوب از جمله موهای ضخیم است. 

تعداد زیادی از این گرفت‌های فولیکولی به برش‌های کوچک تقسیم می‌شوند و در ناحیه کم‌پشت پوست بیمار که به‌عنوان ناحیه گیرنده شناخته می‌شود، در یک جلسه کاشته می‌شوند. رشد موی این گرفت‌ها، یک الگوی طبیعی را دنبال می‌کند و هیچ نشانه‌ای از عمل جراحی به‌جا نمی‌ماند.

جهت مشاوره فرم زیر را پر کنید.

مراحل کاشت مو به روش FUT

روش FUT یا کاشت مو با استفاده از تکنیک Strip، یکی از روش‌های قدیمی و متداول برای کاشت مو است. در ادامه مراحل این روش را شرح می‌دهیم:

برش نوار از پشت سر : در این مرحله، متخصص کاشت مو یک نوار بلند از پوست پشت سر برش می‌دهد. نوار برش‌خورده به اندازه 1 تا 1.5 سانتیمتر عرض دارد و طول آن بستگی به تعداد موهایی دارد که باید کاشته شود.

جداسازی کپسول‌های مویی : نوار برش خورده سپس به چند قطعه کوچکتر تقسیم می‌شود و کپسول‌های مویی که در داخل آن قرار دارند جدا می‌شوند.

آماده‌سازی محل کاشت : سپس محل کاشت با یک شیار برش خورده و موهای خود را از دست می‌دهد.

کاشت مو : در این مرحله، فولیکول‌های مویی که از نوار برش خورده جدا شده‌اند، یکی‌یکی در شیارهای محل کاشت قرار داده می‌شوند.

خاتمه : پس از کاشت تمام فیلکیول مویی، محل کاشت با دقت دوخته می‌شود و روی آن باند اعمال می‌شود.

کاشت مو به روش FUT
کاشت مو

مزایای کاشت مو به روش FUT

کاشت مو با استفاده از روش FUT (کاشت مو با استفاده از تکنیک Strip) مزایایی نیز دارد که عبارتند از:

تعداد موهای بیشتر : با استفاده از روش FUT، متخصصان کاشت مو می‌توانند تعداد بیشتری از موها را در یک نوار برش خورده جمع آوری کنند، بنابراین تعداد موهای کاشته شده بیشتر خواهد بود.

نتیجه‌ی دائمی : موهای کاشته شده با استفاده از روش FUT از ریشه‌هایشان استخراج می‌شوند و به همین دلیل نتیجه‌ی کاشت بسیار دائمی خواهد بود.

روند بهبودی سریعتر : به دلیل اینکه تعداد بیشتری از موها در یک جلسه کاشت می‌شوند، فرایند بهبودی بیمار نیز سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

کیفیت بالا : موهایی که با استفاده از روش FUT کاشته می‌شوند، معمولاً کیفیت بالایی دارند، زیرا کپسول‌های مویی به طور جداگانه جدا می‌شوند و بنابراین احتمال تخریب آنها کمتر است.

قابلیت ترمیم پذیری بیشتر : با استفاده از روش FUT، متخصصان کاشت مو می‌توانند به سرعت و به شکل دقیق ناحیه‌های قابلیت ترمیم پذیری را تعیین کنند و برای بهترین نتیجه در نواحی مختلف سر کار کنند.

لازم به ذکر است که همچنین روش FUT با خطراتی مانند ندوزخم و جوش‌های بعد از عمل همراه است که باید به آنها توجه شود.

معایب کاشت مو به روش FUT

ممکن است در طول فرایند بی‌حسی، ناراحتی یا خارش را تجربه کنید که البته نگران نباشید زیرا این مشکل یک مشکل موقتی است.
تجربه ریزش موها بعد از عمل موقت است و مو معمولاً بعد از ۳ تا ۶ ماه رشد می‌کند. اگر به‌طور مناسبی از از موهایتان مراقبت نکنید، ممکن است دچار عفونت و التهاب شوید.
این روش نسبت‌به روش‌های دیگر، تهاجمی‌تر است و دوره بهبودی آن نیز طولانی‌تر است. بعد از کاشت مو به این روش باید حداقل ۴ هفته از هر نوع فعالیت شدید اجتناب کنید.

هزینه کاشت مو به روش FUT در کشورهای مختلف

هزینه کاشت مو با روش FUT در کشورهای مختلف به طور متوسط متفاوت است. این هزینه بستگی به عوامل مختلفی مانند تعداد پیوندهای مو، محل کاشت، تخصص و تجربه جراح و کلینیک کاشت مو دارد. در زیر هزینه کاشت مو با روش FUT در برخی کشورها ذکر شده است:

  • ایالات متحده: هزینه کاشت مو با روش FUT در ایالات متحده ممکن است بین 4,000 تا 20,000 دلار باشد.
  • کانادا: هزینه کاشت مو با روش FUT در کانادا ممکن است بین 3,000 تا 12,000 دلار باشد.
  • انگلیس: هزینه کاشت مو با روش FUT در انگلیس ممکن است بین 2,000 تا 10,000 پوند باشد.
  • استرالیا: هزینه کاشت مو با روش FUT در استرالیا ممکن است بین 4,000 تا 15,000 دلار باشد.
  • امارات متحده عربی: هزینه کاشت مو با روش FUT در امارات متحده عربی ممکن است بین 6,000 تا 20,000 درهم باشد.
  • ترکیه: هزینه کاشت مو با روش FUT در ترکیه ممکن است بین 1,500 تا 5,000 دلار باشد.
  • تهران: هزینه کاشت در تهران بین 10 تا 20 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است که این مقادیر می‌توانند بسته به شرایط و نیازهای هر فرد تغییر کنند و باید با مشاوره با جراح کاشت مو، هزینه دقیق را محاسبه کرد. پس بهتر است حتما با کلینیک موردنظر صحبت کنید و درمورد هزینه کاشت مو به این روش راهنمایی بگیرید.

جمع‌بندی

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که باعث مراجعه افراد به کلینیک‌های زیبایی می‌شود، ریزش مو است. این مشکل ممکن است برای آقایان و خانم‌ها در هر سنی اتفاق بیفتد. 

اگر ریزش موی شما برگشت ‌ناپذیر است و روی ظاهر شما تاثیر گذاشته، می‌توان از روش‌های مختلف کاشت مو برای رفع آن استفاده کرد. یکی از بهترین روش‌ها برای کاشت مو، روش FUT است که معمولاً در یک جلسه می‌توان به تراکم بالایی دست پیدا کرد و می‌توان تعداد زیادی از گرافت‌ها را پیوند زد.

این روش همچنین هزینه پایین‌تری نسبت ‌به سایر روش‌ها دارد و مانند سایر روش‌های کاشت مو دارای مزایا و معایب خاص خود است که ما سعی داشتیم در این مقاله شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

همان‌طور که می‌دانید انتخاب یک کلینیک مناسب و حرفه‌ای برای فرآیند کاشت مو لازم و ضروری است. شما می‌توانید برای کاشت مو به روش FUT به کلینیک کاشت مو و ابروی دکتر محمد جلالیان مراجعه کنید و از بابت انجام بهداشتی و حرفه‌ای فرایند کاشت مو، اطمینان داشته باشید.

سئوالات متداول شما

افراد با سیستم ایمنی قوی و دارای ناحیه دهنده با تراکم بالا مناسب هستند.

پس از تراشیدن و ضدعفونی سر، نواری از پوست برداشته شده و به گرافت‌های کوچک تقسیم و در پوست سر کاشته می‌شود.

استراحت کافی، ملایم بودن با ناحیه پیوند، اجتناب از گرمای زیاد و بهداشت مناسب با شامپوهای مخصوص توصیه می‌شود.

عوارض شامل التهاب، خطر عفونت در صورت عدم استریلیزاسیون صحیح، دوره نقاهت طولانی، ایجاد اسکار در محل برداشت و کاهش تراکم مو در ناحیه دهنده که ممکن است عمل‌های آینده را محدود کند.

Those with a strong immune system, as it controls healing and infection prevention, and individuals with a dense donor area are suitable candidates

After shaving and disinfecting the head, a strip of skin is removed from the donor area, divided into grafts under a microscope, and transplanted into punched holes in the scalp

Adequate rest, being gentle with the transplanted area, avoiding high heat, and proper hygiene with special shampoos are recommended​

Side effects may include inflammation, risk of infection if not properly sterilized, prolonged recovery, scarring at the extraction site, and the possibility of reduced donor hair density, which could limit future procedures

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

مشاوره رایگان

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

خوش آمدید !

اگر علاقه‌ مند هستید از جشنواره ها و تخفیفات کلینیک زیبایی دکتر جلالیان مطلع بشید، لطفا ایمیل خود را وارد کنید.​